Systémový rozvoj

Výkonné řízení expanze

Cena služby: 71.390 Kč bez DPH/ měsíc (odpovídá dlouhodobé sazbě 1.190 Kč/hod)

Komu je služba určena

Majitelům a manažerům rostoucích firem, kteří chtějí svůj koncept rozšířit, ale nemají kapacitu nebo zkušenosti s komplexním řízením expanze. Vhodná je pro podniky v gastronomii, retailu, službách i pro franšízové systémy – ať už plánujete otevřít novou pobočku, vstoupit do nového regionu nebo připravit svůj koncept na franšízový růst.

Výstup: 10 metodik expanze – systémový rozvoj konceptu

Vstup

Interview s objednatelem

Dohoda o mlčenlivosti (NDA)


Podpis Smlouvy o výstavbě Rozvojové strategie konceptu


Úhrada 50 % z celkové ceny služby


Adaptační fáze v rozsahu dvou pracovních dnů


Průběžný přenos informací směrem k pověřené osobě a mentoring

Metodika 1

Vlastní identifikace a srovnání se s konkurencí

Co přesně děláme jinak než konkurence (USP – unikátní prodejní argumenty)


Benchmarking – přímé srovnání s konkurenčními značkami podle klíčových metrik (nabídka, rychlost, ceny, lokality, hodnocení, technologie)


SWOT analýza (silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby)


Mapa positioning – kde se značka nachází v očích zákazníků (luxusní vs. dostupná, rychlá vs. pečlivá, moderní vs. tradiční atd.)


Vyhodnocení vnímání zákazníky a návrhy na posun značky

Metodika 2

⁠Příležitosti trhu a doby

Analýza trendů a změn v chování zákazníků (např. zdravá výživa, samoobsluha, doručení)


Přenastavení značky bez ztráty identity (vizuální styl, jazyk komunikace, nabídka)


Vizuální a produktový refresh (časové cykly rebrandingu, pilotní projekty)


Způsob zavedení změn do poboček a komunikace navenek

Metodika 3

Ekonomické ukazatele rentability provozu

Hrubá a čistá marže jednotlivých typů produktů a služeb


Bod zvratu (break-even point) a návratnost investice


Provozní zisk EBITDA a jeho vývoj v čase


Ideální poměrové ukazatele: náklady na mzdy vs. obrat, food cost, obrat na m², cena za získání zákazníka


Modelový P&L výkaz pro různé scénáře provozu (ideální, minimální, krizový výkon)

Metodika 4

Rozvojová strategie (cíle, nástroje, procesy)

Kvantitativní cíle: počet poboček, regionální pokrytí, růst tržeb


Kvalitativní cíle: značka, zákaznická zkušenost, technologická podpora


Plánovací horizont: krátkodobý (1 rok), střednědobý (2–3 roky), dlouhodobý (5 let)


Klíčové nástroje: re-branding, produktové inovace, lokalizace marketingu


Procesní mapa pro řízený růst (expanze podle výkonu, škálování podpory atd.)

Metodika 5

⁠Ideální lokalita konceptu

Cílové demografické skupiny a jejich hustota v okolí (rodiny, studenti, kanceláře)


Dopravní dostupnost a viditelnost


Hustota a typ konkurence


Velikost plochy, technická připravenost


Širší vztahy (parkování, průchodnost, sousední podniky)

Metodika 6

 Maping rozvojového území

Rozdělení tržního území na franšízové zóny


Analýza nasycenosti trhu a potenciálu růstu (vč. tzv. white spots – bílých míst)


Mapové podklady se zájmovými lokalitami (heatmapa, vývoj konkurence, dopravní toky)


Přehled aktivních a plánovaných poboček (vč. rezervací území)

Metodika 7

⁠Studie “vzorové provozovny”

Vizuální, technologická a provozní specifikace ideální provozovny


Metráž, dispoziční uspořádání, zónování


Personální zajištění (kolik lidí v jakých směnách)


Návaznost na IS, sklad, marketing


Využití vzorové provozovny pro školení a testování novinek

Metodika 8

Standardizace vybavení provozu a modulárnost

Seznam povinného vybavení (kuchyň, obsluha, sklad)


Doporučené značky a dodavatelé


Modulární přístup – možnost výstavby na míru bez ztráty standardu (např. verze „express“, „combi“, „XL“)


Servisní a záruční podmínky, plán obnovy zařízení (re-modeling)


Širší vztahy (parkování, průchodnost, sousední podniky)

Metodika 9

 Dodavatelské optimalizace a financování

Centralizované vyjednání s dodavateli (suroviny, technologie, uniformy…)


Rámcové smlouvy s výhodami pro franchisanty (slevy, splatnost, bonusy)


Možnosti financování investice (leasing, splátky, podpora partnerů)


Proces výběru a schvalování nových dodavatelů (kvalita, logistika, certifikace)

Metodika 10

Metodiky smluvních podmínek, technické připravenosti a marketingového minima

Metodické nájmení podmínky pro zapracování do smluv


Technické checklisty pro schválení lokality (přívod, odpad, plocha, technologie)


Minimální úroveň marketingových aktivit (před otevřením, během provozu)


Cesta lokace (od zájmu až po otevření)


Vyjednávání a návaznost na podporu v rámci správy značky

Výstup

Komplexní Rozvojová strategie

Metodické zpracování v rozsahu 100 stran a více


Výstupní motivační prezentace v délce 4-5 hodin


Dodatečné poradenství v rozsahu až 10 hodin ZDARMA


Doplatek zbylých 50 % ceny služby

V rámci adaptačního procesu se zaměřujeme zejména na:

Během adaptačních dnů proběhnou konzultace s klíčovými osobami: provozním a marketingovým manažerem, projektantem či stavebníkem, finanční účtárnou a hlavními dodavateli. Každou oblast posuzujeme z pohledu expanze a přinášíme návrh změn či revizi procesů tam, kde je možné koncept dále profesionalizovat nebo posílit jeho růstový potenciál.

Kontinuální spolupráce a mentoring

Zástupce institutu během celého zpracování rozvojové strategie zajišťuje průběžný přenos informací směrem k pověřené osobě ze strany objednatele (např. expanzní manažer, majitel konceptu, franchisor). Tento přenos probíhá formou osobního mentoringu a zahrnuje všech deset kapitol strategie = deset týdnů, od úvodního interview (1. týden) po výstupní realizační plán (12. týden).

„To, s čím moudří začínají, to dělají hlupáci nakonec.“

Warren Buffet, americký investor