Franchising

Inspirujeme a vzděláváme koncepty ve výstavbě metodik franchisového systému

1. Mentoring: Soubor metodiky – bez výstupů

Soubor Franchisové metodiky – bez výstupů

  • 10 sezení po 1,5 hodině (celkem 15 hodin)
  • příprava na jednotlivá témata (cca 5 hodin)
  • průběžné konzultace, ústní doporučení, vedení diskuse

Cena služby: 40.000 Kč bez DPH (odpovídá sazbě 2.000 Kč/hod)

2. Mentoring: Soubor metodiky – s výstupy

  • 10 sezení po 1,5 hodině (celkem 15 hodin)
  • detailní písemný výstup z každé kapitoly (cca 20 hodin)
  • vstupní a závěrečný report + doporučení “na míru”

Cena služby: 56.000 Kč bez DPH (odpovídá sazbě 1.600 Kč/hod)

Co objednatel získá

  • vstupní interview a doprava kamkoliv v ČR: ZDARMA
  • pohled zvenku: nezaujaté, přímé a praktické rady odborníka
  • úsporu času a peněz: vyvarujete se slepých uliček

2. Výstavba franchisové metodiky

  • program na 12 týdnů
  • rozsah práce: 60 hodin/ měsíc
  • výstavba a kontinuální předávání souboru Franchisové metodiky
  • osobní účast 1x týdně/ 9:30 – 15:30 (v sídle objednatele)
  • doprava kamkoli v ČR je zahrnuta v ceně

Cena služby: 72.000 Kč bez DPH/ měsíc (odpovídá sazbě 1.200 Kč/hod)

Komu je služba určena

Konceptům, kteří s franchisingem začínají, tak pro ty, kteří již franchisovou síť provozují, ale chtějí své postupy sjednotit, profesionalizovat a připravit se na další, podstatnější expanzi. Tvorba franchisové metodiky je určena konceptům a značkám, které se chtějí připravit na škálovatelné a opakovatelné předávání know-how a mít srozumitelný, profesionálně zpracovaný systém, který usnadní nábor partnerů a řízení celé sítě.

Výstup: 10 komplexních postupů k úspěšnému řízení franchisové sítě:

 1.⁠ ⁠Struktura poplatků a licencí konceptu

Detailní přehled o finančním modelu franchisy:
• vstupní licenční poplatek (know-how, školení, marketingový balíček atd.)
• měsíční franchisový poplatek (paušál nebo % z obratu)
• příspěvek do společného marketingového fondu
• právo na území (teritoriální exklusivita)
• poplatky za správu, používání IS systému, technické vybavení nebo specifické služby (např. účetnictví, nábor)
• slevy či úlevy (např. pro pilotní provoz nebo při expanzi více provozoven)

2.⁠ ⁠Detail hospodaření a plánování franšízanta a franšízora

Obsahuje transparentní přehled o ekonomickém fungování centrály, tak jednotlivých provozoven:
• modelové náklady/ výnosy franšízanta a franšízora (detailní tabulka hospodářského výsledku provozovny)
• plánovaná návratnost investice (obvykle do 3-4 let)
• predikce tržeb v čase provozu pěti let s očekávaným růstem
• rozpočtová struktura centrálního řízení (náklady na rozvoj, provozní podporu)

 3.⁠ ⁠Náborové procesy, nástroje a financování projektu

Postup, jak najít a vybrat ideálního franchisanta:
• online a offline náborové kampaně
• výběrová řízení vč. motivačních pohovorů a testování
• prezentace konceptu (informační balíček, video, webinář)
• checklist schvalovacího procesu (vzorový profil, finanční a osobní způsobilost)
• financování investice (leasingy, úvěrová spolupráce, podpora ze strany franchisora)

 4.⁠ ⁠Cesta franšízanta (od zájmu po provoz)

• Projevení zájmu kandidáta, vyplnění dotazníku
• Informační schůzka, představení konceptu, centrály a jejích struktur a vizí
• Náhledová směna v provozu konceptu (prohlídka zázemí, procesů)
• Poskytnutí dokumentace a přístup k ekonomickým podkladům (podpis NDA)
• Finanční a osobní ověření kandidáta
• Celodenní směna v konceptu s kandidátským výstupem SWOT 
• Trojstranné setkání s provozujícím franšízantem (sdílený pohled)
• Schválení kandidáta majitelem značky/ franšízovým ředitelem
• Výběr lokality pro vlastní franšízový provoz
• Podpis předběžných dohod
• Adaptace a zaškolení personálu
• Podpis komplexní smluvní dokumentace
• Úhrada kupní ceny provozovny
• Zkušební provoz
• Ostrý provoz

 5.⁠ ⁠FAQ kandidát / franchisant

30+30 nejčastějších otázek a odpovědi:
• jak dlouho trvá otevření provozovny?
• kolik musím investovat z vlastních zdrojů?
• co když chci provozovat víc poboček?
• co když se provoz nedaří?
• jak probíhá výstup z franchisového vztahu?
• mohu do konceptu vstoupit i jako investor?

 6.⁠ ⁠Marketingový mediaplán: Plán podpory značky a prodejů

Predikčně/ srovnávací měsíční, roční a sezónní Media-plán
• celonárodní kampaně se sdíleným rozpočtem z marketingové fondu
• lokální kampaně dle specifických potřeb provozoven
• doporučené formáty a nástroje marketingu (social, print, rádio, outdoor, promo akce)
• měření efektivity kampaní a návaznost na tržby

 7.⁠ ⁠Pozičně strukturované adaptivní plány a certifikace

Plány přizpůsobené jednotlivým provozním rolím ve franšízovém podnikání:
• adaptivní plán pro nového franšízanta
• rozvojový plán pro provozního manažera (z obsluhy na vedoucího pracovníka)
• zaškolovací plány pro obsluhu a kuchyň (crew)
• certifikační testy

 8.⁠ ⁠Kontrolní metodika (postupy, výkazy, formuláře, směrnice, reporting…)

Zajištění kvality a výkonnosti pomocí:
• pravidelných provozních kontrol (checklisty interních kontrol, mystery shopping)
• měsíčních, kvartálních a ročních výkazů a přehledů (obrátka zásob, náklady, výnosy, obchodní plán ad.)
• metodických pokynů coby nástroje řízené změny
• předdefinovaných směrnic (BOZP, HACCP, zákaznický servis, tréninkový program)

 9.⁠ ⁠Komplexní smluvní franchisová dokumentace

Kompletní balík dokumentů:
• rámcová franšízová smlouva, licenční smlouvy, know-how a užívání značky
• smlouva o nájmu/ podnájmu prostor a/ nebo zařízení
• přílohy (osobní ručení, doprava, propagační zařízení ad.)
• tréninkový program a provozní příručka
• řízení konfliktů a ukončení spolupráce
• strategie růstu příprava na exit nebo restrukturalizaci

10.⁠ ⁠Informační systém sítě

Digitální zázemí pro řízení celé sítě:
• objednávkový modul a skladové hospodářství
• personální modul (docházka, výkazy, hodnocení)
• marketingový modul (centralizované řízení a zákaznická data)
• provozní reporting a výkonnostní dashboardy
• prostor pro sdílení novinek, dokumentace a komunikace mezi pobočkami a franšízorem


Jak pracujeme

Po úvodním interview, podpisu NDA a Smlouvy o výstavbě franchisové metodiky a úhradě 30 % z celkové ceny služby zahájíme adaptační proces, který je nezbytný pro hluboké pochopení vašeho provozu a jeho specifik.

Tento proces zahrnuje

  • detailní seznámení se s vašimi produkty/ službami
  • pochopení firemní kultury, organizační struktury a motivačních principů
  • přehled o dodavatelských vztazích, finančních tocích i výkonném provozu

Součástí analýzy jsou konzultace s klíčovými členy týmu

  • provozním manažerem
  • marketingovým manažerem
  • projektantem/ stavebníkem
  • personálním oddělením
  • účetním/ finančním oddělením

Na základě těchto informací vytvoříme přehlednou revizi stávajících procesů nebo připravíme nový návrh, pokud systémové řešení v dané oblasti dosud chybí.

Mentorský přenos know-how

Zástupce Institutu bude během tvorby metodiky úzce spolupracovat s pověřenou osobou objednatele (franchisový manažer/ majitel konceptu). Know-how předáváme formou 12 setkání i průběžně (osobně/ video-call/ elektronicky), která pokrývají všechny klíčové kapitoly. Tento přenos probíhá formou osobního mentoringu a zahrnuje všech deset postupů = deset týdnů, od úvodní analýzy (1. týden) po komplexní Franchisovou metodiku (12. týden). Cílem je, aby byl franchisový manažer nejen detailně seznámen s celou dokumentací, ale skutečně porozuměl všem procesům a mohl je dále samostatně kontrolovat a dále rozvíjet.

„Dnes někdo sedí ve stínu, protože kdosi kdysi dávno zasadil strom.“

Warren Buffet, americký investor