Franšízing

Výstavba franchisové metodiky

  • program na 12 týdnů = 10 metodik
  • rozsah práce: 60 hodin/ měsíc
  • výstavba a kontinuální předávání souboru Franšízové metodiky
  • osobní účast 1x týdně/ 9:30 – 17:00 v sídle objednatele
  • doprava zahrnuta v ceně (ČR)

Cena služby: 71.390 Kč bez DPH/ měsíc (odpovídá dlouhodobé sazbě 1.190 Kč/hod)

Komu je služba určena

Konceptům, kteří s franšízingem začínají, tak pro ty, kteří již franšízovou síť provozují, ale chtějí své postupy sjednotit, profesionalizovat a připravit se na další, podstatnější expanzi. Tvorba franchšízové metodiky je určena konceptům a značkám, které se chtějí připravit na škálovatelné a opakovatelné předávání know-how a mít srozumitelný, profesionálně zpracovaný systém, který usnadní nábor partnerů a řízení celé sítě.

Výstup: 10 metodik franšízingu – systémové řízení konceptu

Vstup

Interview s objednatelem

Dohoda o mlčenlivosti (NDA)


Podpis Smlouvy o výstavbě Franšízové metodiky


Úhrada 50 % z celkové ceny služby


Adaptační fáze v rozsahu dvou pracovních dnů


Průběžný přenos informací směrem k pověřené osobě a mentoring

Metodika 1

Struktura poplatků a licencí konceptu

Vstupní licenční poplatek (know-how, školení, marketingový balíček atd.)


Měsíční poplatky (paušál nebo % z obratu)


Příspěvek do společného marketingového fondu


Právo na území (teritoriální exklusivita)


Poplatky za správu, používání IS systému, technické vybavení nebo specifické služby (např. účetnictví, nábor)


Slevy či úlevy (např. pro pilotní provoz nebo při expanzi více provozoven)

Metodika 2

Detail hospodaření a plánování franšízanta a franšízora

Modelové náklady/ výnosy franšízanta a franšízora (detailní tabulka hospodářského výsledku provozovny)


Plánovaná návratnost investice (obvykle do 3-4 let)


Predikce tržeb v čase provozu pěti let s očekávaným růstem


Rozpočtová struktura centrálního řízení (náklady na rozvoj, provozní podporu)

Metodika 3

Náborové procesy, nástroje a financování projektu

Online a offline náborové kampaně


Výběrová řízení vč. motivačních pohovorů a testování


Prezentace konceptu (informační balíček, video, webinář)


Checklist schvalovacího procesu (vzorový profil, finanční a osobní způsobilost)


Financování investice (leasingy, úvěrová spolupráce, podpora ze strany franšízora)

Metodika 4

Cesta franšízanta (od zájmu po provoz)

Projevení zájmu kandidáta, vyplnění dotazníku


Informativní call – základní informace, motivace, pozvánka k osobnímu interview


Vstupní interview, představení konceptu, centrály, jejích struktur a vizí


Náhledová směna v provozu konceptu (prohlídka zázemí a procesů)


Poskytnutí dokumentace a přístup k ekonomickým podkladům (podpis NDA)


Finanční ověření kandidáta


Profesní a osobnostní test


 Celodenní směna v konceptu s kandidátským výstupem SWOT 


 Trojstranné setkání s provozujícím franšízantem (sdílený pohled)


Schválení kandidáta majitelem značky/ franšízovým ředitelem


Výběr lokality pro vlastní franšízový provoz


Podpis předběžných dohod


 Adaptace a zaškolení personálu


Podpis komplexní smluvní dokumentace


Úhrada kupní ceny provozovny


Zkušební provoz


Ostrý provoz

Metodika 5

 FAQ kandidát / franšízant

30+30 nejčastějších otázek a odpovědí


• jak dlouho trvá otevření provozovny?


• kolik musím investovat z vlastních zdrojů?


• co když chci provozovat víc poboček?


• co když se provozu nedaří?


• jak probíhá výstup z franšízového vztahu?


• mohu do konceptu vstoupit i jako investor?


Metodika 6

Marketingový plán a MediaPlán: Plánování podpory značky a prodejů

Celonárodní kampaně se sdíleným rozpočtem z marketingové fondu


Lokální kampaně dle specifických potřeb provozoven


 Doporučené formáty a nástroje marketingu (social, print, rádio, outdoor, promo akce)


Měření efektivity kampaní a návaznost na tržby

Metodika 7

Pozičně strukturované adaptivní plány a certifikace

Adaptivní plán pro nového franšízanta


Rozvojový plán pro provozního manažera (z obsluhy na vedoucího pracovníka)


Zaškolovací plány pro obsluhu a kuchyň (crew)


Certifikační testy

Metodika 8

Kontrolní metodika (postupy, výkazy, formuláře, směrnice, reporting…)

Pravidelné provozní kontroly (checklisty interních kontrol, mystery shopping)


Měsíční, kvartální a roční výkazy a přehledy (obrátka zásob, náklady, výnosy, obchodní plán ad.)


Metodické pokyny jako nástroje řízené změny


Předdefinované směrnice (BOZP, HACCP, zákaznický servis, tréninkový program)

Metodika 9

Kompletní smluvní franšízová dokumentace

Rámcová franšízová smlouva, licenční smlouvy, know-how a užívání značky


Smlouva o podnájmu/ přístupu do prostor a/ nebo (k) zařízení


Přílohy (osobní ručení, doprava, propagační zařízení ad.)


 Tréninkový program a provozní příručka


Řízení konfliktů a ukončení spolupráce


Strategie růstu a příprava na exit nebo restrukturalizaci

Metodika 10

Informační systém sítě

 Objednávkový modul a skladové hospodářství


 Personální modul (docházka, výkazy, hodnocení)


Marketingový modul (centralizované řízení a zákaznická data)


Provozní reporting a výkonnostní dashboardy


Prostor pro sdílení novinek, dokumentace a komunikace mezi pobočkami a franšízorem

Výstup

Komplexní franšiízová metodika

Metodické zpracování v rozsahu 100 stran a více vč. Smluvní dokumentace


Výstupní motivační prezentace v délce 4-5 hodin


Dodatečné poradenství v rozsahu až 10 hodin ZDARMA


Doplatek zbylých 50 % ceny služby

Proces adaptace zahrnuje

  • detailní seznámení se s vašimi produkty/ službami
  • pochopení firemní kultury, organizační struktury a motivačních principů
  • přehled o dodavatelských vztazích, finančních tocích i výkonném provozu

Během adaptačních dnů proběhnou konzultace s klíčovými osobami: provozním a marketingovým manažerem, projektantem či stavebníkem, finanční účtárnou a hlavními dodavateli. Na základě těchto informací vytvoříme přehlednou revizi stávajících procesů nebo připravíme nový návrh, pokud systémové řešení v dané oblasti dosud chybí.

Mentorský přenos know-how

Zástupce Institutu bude během tvorby metodiky úzce spolupracovat s pověřenou osobou objednatele (franchisový manažer/ majitel konceptu). Know-how předáváme formou 12 setkání i průběžně (osobně/ video-call/ elektronicky), která pokrývají všechny klíčové kapitoly. Tento přenos probíhá formou osobního mentoringu a zahrnuje všech deset postupů = deset týdnů, od úvodní analýzy (1. týden) po komplexní Franchisovou metodiku (12. týden). Cílem je, aby byl franchisový manažer nejen detailně seznámen s celou dokumentací, ale skutečně porozuměl všem procesům a mohl je dále samostatně kontrolovat a dále rozvíjet.

„Dnes někdo sedí ve stínu, protože kdosi kdysi dávno zasadil strom.“

Warren Buffet, americký investor