Inspirujeme a vzděláváme koncepty ve výstavbě metodik franchisového systému

1. Mentoring: Soubor metodiky – bez výstupů
Soubor Franchisové metodiky – bez výstupů
- 10 sezení po 1,5 hodině (celkem 15 hodin)
- příprava na jednotlivá témata (cca 5 hodin)
- průběžné konzultace, ústní doporučení, vedení diskuse
Cena služby: 40.000 Kč bez DPH (odpovídá sazbě 2.000 Kč/hod)
2. Mentoring: Soubor metodiky – s výstupy
- 10 sezení po 1,5 hodině (celkem 15 hodin)
- detailní písemný výstup z každé kapitoly (cca 20 hodin)
- vstupní a závěrečný report + doporučení “na míru”
Cena služby: 56.000 Kč bez DPH (odpovídá sazbě 1.600 Kč/hod)
Co objednatel získá
- vstupní interview a doprava kamkoliv v ČR: ZDARMA
- pohled zvenku: nezaujaté, přímé a praktické rady odborníka
- úsporu času a peněz: vyvarujete se slepých uliček
2. Výstavba franchisové metodiky
- program na 12 týdnů
- rozsah práce: 60 hodin/ měsíc
- výstavba a kontinuální předávání souboru Franchisové metodiky
- osobní účast 1x týdně/ 9:30 – 15:30 (v sídle objednatele)
- doprava kamkoli v ČR je zahrnuta v ceně
Cena služby: 72.000 Kč bez DPH/ měsíc (odpovídá sazbě 1.200 Kč/hod)
Komu je služba určena
Konceptům, kteří s franchisingem začínají, tak pro ty, kteří již franchisovou síť provozují, ale chtějí své postupy sjednotit, profesionalizovat a připravit se na další, podstatnější expanzi. Tvorba franchisové metodiky je určena konceptům a značkám, které se chtějí připravit na škálovatelné a opakovatelné předávání know-how a mít srozumitelný, profesionálně zpracovaný systém, který usnadní nábor partnerů a řízení celé sítě.
Výstup: 10 komplexních postupů k úspěšnému řízení franchisové sítě:
1. Struktura poplatků a licencí konceptu
Detailní přehled o finančním modelu franchisy:
• vstupní licenční poplatek (know-how, školení, marketingový balíček atd.)
• měsíční franchisový poplatek (paušál nebo % z obratu)
• příspěvek do společného marketingového fondu
• právo na území (teritoriální exklusivita)
• poplatky za správu, používání IS systému, technické vybavení nebo specifické služby (např. účetnictví, nábor)
• slevy či úlevy (např. pro pilotní provoz nebo při expanzi více provozoven)
2. Detail hospodaření a plánování franšízanta a franšízora
Obsahuje transparentní přehled o ekonomickém fungování centrály, tak jednotlivých provozoven:
• modelové náklady/ výnosy franšízanta a franšízora (detailní tabulka hospodářského výsledku provozovny)
• plánovaná návratnost investice (obvykle do 3-4 let)
• predikce tržeb v čase provozu pěti let s očekávaným růstem
• rozpočtová struktura centrálního řízení (náklady na rozvoj, provozní podporu)
3. Náborové procesy, nástroje a financování projektu
Postup, jak najít a vybrat ideálního franchisanta:
• online a offline náborové kampaně
• výběrová řízení vč. motivačních pohovorů a testování
• prezentace konceptu (informační balíček, video, webinář)
• checklist schvalovacího procesu (vzorový profil, finanční a osobní způsobilost)
• financování investice (leasingy, úvěrová spolupráce, podpora ze strany franchisora)
4. Cesta franšízanta (od zájmu po provoz)
• Projevení zájmu kandidáta, vyplnění dotazníku
• Informační schůzka, představení konceptu, centrály a jejích struktur a vizí
• Náhledová směna v provozu konceptu (prohlídka zázemí, procesů)
• Poskytnutí dokumentace a přístup k ekonomickým podkladům (podpis NDA)
• Finanční a osobní ověření kandidáta
• Celodenní směna v konceptu s kandidátským výstupem SWOT
• Trojstranné setkání s provozujícím franšízantem (sdílený pohled)
• Schválení kandidáta majitelem značky/ franšízovým ředitelem
• Výběr lokality pro vlastní franšízový provoz
• Podpis předběžných dohod
• Adaptace a zaškolení personálu
• Podpis komplexní smluvní dokumentace
• Úhrada kupní ceny provozovny
• Zkušební provoz
• Ostrý provoz
5. FAQ kandidát / franchisant
30+30 nejčastějších otázek a odpovědi:
• jak dlouho trvá otevření provozovny?
• kolik musím investovat z vlastních zdrojů?
• co když chci provozovat víc poboček?
• co když se provoz nedaří?
• jak probíhá výstup z franchisového vztahu?
• mohu do konceptu vstoupit i jako investor?
6. Marketingový mediaplán: Plán podpory značky a prodejů
Predikčně/ srovnávací měsíční, roční a sezónní Media-plán
• celonárodní kampaně se sdíleným rozpočtem z marketingové fondu
• lokální kampaně dle specifických potřeb provozoven
• doporučené formáty a nástroje marketingu (social, print, rádio, outdoor, promo akce)
• měření efektivity kampaní a návaznost na tržby
7. Pozičně strukturované adaptivní plány a certifikace
Plány přizpůsobené jednotlivým provozním rolím ve franšízovém podnikání:
• adaptivní plán pro nového franšízanta
• rozvojový plán pro provozního manažera (z obsluhy na vedoucího pracovníka)
• zaškolovací plány pro obsluhu a kuchyň (crew)
• certifikační testy
8. Kontrolní metodika (postupy, výkazy, formuláře, směrnice, reporting…)
Zajištění kvality a výkonnosti pomocí:
• pravidelných provozních kontrol (checklisty interních kontrol, mystery shopping)
• měsíčních, kvartálních a ročních výkazů a přehledů (obrátka zásob, náklady, výnosy, obchodní plán ad.)
• metodických pokynů coby nástroje řízené změny
• předdefinovaných směrnic (BOZP, HACCP, zákaznický servis, tréninkový program)
9. Komplexní smluvní franchisová dokumentace
Kompletní balík dokumentů:
• rámcová franšízová smlouva, licenční smlouvy, know-how a užívání značky
• smlouva o nájmu/ podnájmu prostor a/ nebo zařízení
• přílohy (osobní ručení, doprava, propagační zařízení ad.)
• tréninkový program a provozní příručka
• řízení konfliktů a ukončení spolupráce
• strategie růstu příprava na exit nebo restrukturalizaci
10. Informační systém sítě
Digitální zázemí pro řízení celé sítě:
• objednávkový modul a skladové hospodářství
• personální modul (docházka, výkazy, hodnocení)
• marketingový modul (centralizované řízení a zákaznická data)
• provozní reporting a výkonnostní dashboardy
• prostor pro sdílení novinek, dokumentace a komunikace mezi pobočkami a franšízorem
Jak pracujeme
Po úvodním interview, podpisu NDA a Smlouvy o výstavbě franchisové metodiky a úhradě 30 % z celkové ceny služby zahájíme adaptační proces, který je nezbytný pro hluboké pochopení vašeho provozu a jeho specifik.
Tento proces zahrnuje
- detailní seznámení se s vašimi produkty/ službami
- pochopení firemní kultury, organizační struktury a motivačních principů
- přehled o dodavatelských vztazích, finančních tocích i výkonném provozu
Součástí analýzy jsou konzultace s klíčovými členy týmu
- provozním manažerem
- marketingovým manažerem
- projektantem/ stavebníkem
- personálním oddělením
- účetním/ finančním oddělením
Na základě těchto informací vytvoříme přehlednou revizi stávajících procesů nebo připravíme nový návrh, pokud systémové řešení v dané oblasti dosud chybí.
Mentorský přenos know-how
Zástupce Institutu bude během tvorby metodiky úzce spolupracovat s pověřenou osobou objednatele (franchisový manažer/ majitel konceptu). Know-how předáváme formou 12 setkání i průběžně (osobně/ video-call/ elektronicky), která pokrývají všechny klíčové kapitoly. Tento přenos probíhá formou osobního mentoringu a zahrnuje všech deset postupů = deset týdnů, od úvodní analýzy (1. týden) po komplexní Franchisovou metodiku (12. týden). Cílem je, aby byl franchisový manažer nejen detailně seznámen s celou dokumentací, ale skutečně porozuměl všem procesům a mohl je dále samostatně kontrolovat a dále rozvíjet.
„Dnes někdo sedí ve stínu, protože kdosi kdysi dávno zasadil strom.“
Warren Buffet, americký investor