Výstavba franchisové metodiky
- program na 12 týdnů = 10 metodik
- rozsah práce: 60 hodin/ měsíc
- výstavba a kontinuální předávání souboru Franšízové metodiky
- osobní účast 1x týdně/ 9:30 – 17:00 v sídle objednatele
- doprava zahrnuta v ceně (ČR)
Cena služby: 71.390 Kč bez DPH/ měsíc (odpovídá dlouhodobé sazbě 1.190 Kč/hod)
Komu je služba určena
Konceptům, kteří s franšízingem začínají, tak pro ty, kteří již franšízovou síť provozují, ale chtějí své postupy sjednotit, profesionalizovat a připravit se na další, podstatnější expanzi. Tvorba franchšízové metodiky je určena konceptům a značkám, které se chtějí připravit na škálovatelné a opakovatelné předávání know-how a mít srozumitelný, profesionálně zpracovaný systém, který usnadní nábor partnerů a řízení celé sítě.
Výstup: 10 metodik franšízingu – systémové řízení konceptu
Vstup
Interview s objednatelem
Dohoda o mlčenlivosti (NDA)
Podpis Smlouvy o výstavbě Franšízové metodiky
Úhrada 50 % z celkové ceny služby
Adaptační fáze v rozsahu dvou pracovních dnů
Průběžný přenos informací směrem k pověřené osobě a mentoring
Metodika 1
Struktura poplatků a licencí konceptu
Vstupní licenční poplatek (know-how, školení, marketingový balíček atd.)
Měsíční poplatky (paušál nebo % z obratu)
Příspěvek do společného marketingového fondu
Právo na území (teritoriální exklusivita)
Poplatky za správu, používání IS systému, technické vybavení nebo specifické služby (např. účetnictví, nábor)
Slevy či úlevy (např. pro pilotní provoz nebo při expanzi více provozoven)
Metodika 2
Detail hospodaření a plánování franšízanta a franšízora
Modelové náklady/ výnosy franšízanta a franšízora (detailní tabulka hospodářského výsledku provozovny)
Plánovaná návratnost investice (obvykle do 3-4 let)
Predikce tržeb v čase provozu pěti let s očekávaným růstem
Rozpočtová struktura centrálního řízení (náklady na rozvoj, provozní podporu)
Metodika 3
Náborové procesy, nástroje a financování projektu
Online a offline náborové kampaně
Výběrová řízení vč. motivačních pohovorů a testování
Prezentace konceptu (informační balíček, video, webinář)
Checklist schvalovacího procesu (vzorový profil, finanční a osobní způsobilost)
Financování investice (leasingy, úvěrová spolupráce, podpora ze strany franšízora)
Metodika 4
Cesta franšízanta (od zájmu po provoz)
Projevení zájmu kandidáta, vyplnění dotazníku
Informativní call – základní informace, motivace, pozvánka k osobnímu interview
Vstupní interview, představení konceptu, centrály, jejích struktur a vizí
Náhledová směna v provozu konceptu (prohlídka zázemí a procesů)
Poskytnutí dokumentace a přístup k ekonomickým podkladům (podpis NDA)
Finanční ověření kandidáta
Profesní a osobnostní test
Celodenní směna v konceptu s kandidátským výstupem SWOT
Trojstranné setkání s provozujícím franšízantem (sdílený pohled)
Schválení kandidáta majitelem značky/ franšízovým ředitelem
Výběr lokality pro vlastní franšízový provoz
Podpis předběžných dohod
Adaptace a zaškolení personálu
Podpis komplexní smluvní dokumentace
Úhrada kupní ceny provozovny
Zkušební provoz
Ostrý provoz
Metodika 5
FAQ kandidát / franšízant
30+30 nejčastějších otázek a odpovědí
• jak dlouho trvá otevření provozovny?
• kolik musím investovat z vlastních zdrojů?
• co když chci provozovat víc poboček?
• co když se provozu nedaří?
• jak probíhá výstup z franšízového vztahu?
• mohu do konceptu vstoupit i jako investor?
Metodika 6
Marketingový plán a MediaPlán: Plánování podpory značky a prodejů
Celonárodní kampaně se sdíleným rozpočtem z marketingové fondu
Lokální kampaně dle specifických potřeb provozoven
Doporučené formáty a nástroje marketingu (social, print, rádio, outdoor, promo akce)
Měření efektivity kampaní a návaznost na tržby
Metodika 7
Pozičně strukturované adaptivní plány a certifikace
Adaptivní plán pro nového franšízanta
Rozvojový plán pro provozního manažera (z obsluhy na vedoucího pracovníka)
Zaškolovací plány pro obsluhu a kuchyň (crew)
Certifikační testy
Metodika 8
Kontrolní metodika (postupy, výkazy, formuláře, směrnice, reporting…)
Pravidelné provozní kontroly (checklisty interních kontrol, mystery shopping)
Měsíční, kvartální a roční výkazy a přehledy (obrátka zásob, náklady, výnosy, obchodní plán ad.)
Metodické pokyny jako nástroje řízené změny
Předdefinované směrnice (BOZP, HACCP, zákaznický servis, tréninkový program)
Metodika 9
Kompletní smluvní franšízová dokumentace
Rámcová franšízová smlouva, licenční smlouvy, know-how a užívání značky
Smlouva o podnájmu/ přístupu do prostor a/ nebo (k) zařízení
Přílohy (osobní ručení, doprava, propagační zařízení ad.)
Tréninkový program a provozní příručka
Řízení konfliktů a ukončení spolupráce
Strategie růstu a příprava na exit nebo restrukturalizaci
Metodika 10
Informační systém sítě
Objednávkový modul a skladové hospodářství
Personální modul (docházka, výkazy, hodnocení)
Marketingový modul (centralizované řízení a zákaznická data)
Provozní reporting a výkonnostní dashboardy
Prostor pro sdílení novinek, dokumentace a komunikace mezi pobočkami a franšízorem
Výstup
Komplexní franšiízová metodika
Metodické zpracování v rozsahu 100 stran a více vč. Smluvní dokumentace
Výstupní motivační prezentace v délce 4-5 hodin
Dodatečné poradenství v rozsahu až 10 hodin ZDARMA
Doplatek zbylých 50 % ceny služby
Proces adaptace zahrnuje
- detailní seznámení se s vašimi produkty/ službami
- pochopení firemní kultury, organizační struktury a motivačních principů
- přehled o dodavatelských vztazích, finančních tocích i výkonném provozu
Během adaptačních dnů proběhnou konzultace s klíčovými osobami: provozním a marketingovým manažerem, projektantem či stavebníkem, finanční účtárnou a hlavními dodavateli. Na základě těchto informací vytvoříme přehlednou revizi stávajících procesů nebo připravíme nový návrh, pokud systémové řešení v dané oblasti dosud chybí.
Mentorský přenos know-how
Zástupce Institutu bude během tvorby metodiky úzce spolupracovat s pověřenou osobou objednatele (franchisový manažer/ majitel konceptu). Know-how předáváme formou 12 setkání i průběžně (osobně/ video-call/ elektronicky), která pokrývají všechny klíčové kapitoly. Tento přenos probíhá formou osobního mentoringu a zahrnuje všech deset postupů = deset týdnů, od úvodní analýzy (1. týden) po komplexní Franchisovou metodiku (12. týden). Cílem je, aby byl franchisový manažer nejen detailně seznámen s celou dokumentací, ale skutečně porozuměl všem procesům a mohl je dále samostatně kontrolovat a dále rozvíjet.
„Dnes někdo sedí ve stínu, protože kdosi kdysi dávno zasadil strom.“
Warren Buffet, americký investor